Monday, February 7, 2011

Say no no

Bila aku warwarkan di facebook bidadari sorga kembali, ramai orang bertanyakan khabar blog kusam aku yang ketiga ini. At the end of the day, aku tak update juga.Malas.

Aku ingatkan Bidadari Sorga III hanya sampai di pengetahuan sedikit orang saja. Rupanya ada yang mengikuti sejak Bidadari Sorga pertama dan siasat sampai lubang cacing naskhah masam aku.

Thanks a million. Aku tak pandai sangat menulis tapi aku minat. Tapi kerja jurutera konsultan bukan ada banyak masa. Setiap bait ayat yang aku fikirkan satu hari aku pendamkan saja sampai terlupa. Hasilnya kosong tak terluah.

Salah seorang pengikut setia blog aku tekun jadi pencuri. Sebab hati ni kau tak boleh ambil, kau curi je. Aku appreciate kau, kau tau. Sebab kau tekun. Tapi hati aku statik, jumud. Keras macam batu.

Hati aku pernah lembik pada seorang ni. Dia pernah tanya aku bila nak dirikan rumah tangga. Aku jawab, kahwin ni complicated. Aku tak ready. Sebenarnya aku nak cakap, aku suka kau lah gila. Aku memang bangang bila jawab macam tu. Sampai hari ni aku rasa bangang.

Aku tak tau. Mungkin dia tengah tunggu orang lain. Hopeless. Jadi, aku matikan hasrat aku.

This coming March. Aku dah 25 tahun hidup dan aku belum gila meroyan nak kahwin. Say no no untuk tidak bercinta. Sekian.



No comments:

Post a Comment